FAQ - Ofte stilte spørsmål
En kantine skal være enkel å forholde seg til. Løvetann skreddersyr en kantineløsning til hver oppdragsgiver – med noen fellesnevnere. Her finner du svar på vanlige spørsmål, og vil du vite mer er vi tilgjengelige på telefon og e-post.

Ofte stilte spørsmål
Hva gjør Løvetann Kantine dersom en medarbeider er borte fra jobben?
Løvetann har egne vikarer og bruker aldri eksterne byråer. Våre vikarer har enten vært ute på opplæring tidligere i din kantine, ellers vil de bli fulgt av en leder. For øvrig er vi så heldige at vi har svært lavt sykefravær, slik at dette som regel er enkelt å løse.
Hvem er det som jobber hos Løvetann Kantine?
Hos oss jobber det engasjerte mennesker som har lidenskap for mat, har god økonomisk sans og er dyktige til å planlegge. Våre Løvetenner er også godt trent i å redusere matsvinn – noe vi får mye skryt for.
Hva er fordelen med en kantine som serverer sunn lunsj?
Helseeffektene av et sunt og variert kosthold er veldokumenterte. I kombinasjon med fysisk aktivitet reduseres risikoen for hjerte- og karsykdommer, type 2-diabetes, høyt blodtrykk, flere former for kreft, beinskjørhet, tannråte, overvekt og fedme.
Med en kantine fra Løvetann Kantine får de ansatte hjemmelaget, næringsrik og variert kantinemat basert på sunne råvarer som gir mer energi og stimulerer til økt konsentrasjon og innsats. Det er også en klar sammenheng mellom et godt kantinetilbud og lavt sykefravær.
Hva er fordelene med en kantine med kasseløst system?
En kantine med kasseløst system har flere fordeler, både for oppdragsgiver og ansatte. Her er noen av de viktigste:
- Enklere logistikk. Oppdragsgiver bestemmer selv kantinens innkjøp, utvalg og prisnivå.
- Kantinetilbudet kan gjøres sunnere. Kioskvarer kan enklere utelates.
- Det er tidbesparende. Ansatte bruker mindre tid på kø og får mer verdifull tid til å nyte lunsjpausen.
- Det gir kantinebestyrere mer tid til å fokusere på matlaging, presentasjon og service.
- Et kasseløst system gir bedre hygiene siden man unngår pendling mellom kasse og mat.
Hva koster en kantine fra Løvetann, og hvordan faktureres det?
Løvetann fakturer oppdragsgiver en fast månedskostnad for å drifte kantinen avhengig av kantinens størrelse og antall nødvendig personell. Maten faktureres direkte fra leverandør(ene) basert på det reelle forbruket uten Løvetann som et fordyrende mellomledd. Løvetann ordner allikevel selv med bestilling av råvarer i samråd med deg som oppdragsgiver.
Er vi låst til å bruke Løvetanns råvareleverandører?
Løvetann Kantine har fremforhandlet gode avtaler og relasjoner med sine leverandører. Men vi er kanskje den eneste kantineleverandøren som også tillater at oppdragsgiveren kan velge andre leverandør(er).
Kantinebestyreren fra Løvetann administrerer bestillinger av råvarer i samråd med oppdragsgiver.
Er det mye jobb for meg som oppdragsgiver å administrere kantinen?
Nei. Løvetanns kantinebestyrer vil ta seg av alt det praktiske arbeidet. Det eneste oppdragsgiver gjør er å betale fakturaen fra leverandøren.
Hva gjør vi når vi har gjester, møter eller kurs?
Løvetanns kantineansvarlige kan tilberede alt fra møtemat og overtidsmat, til julebord og sommerfester.
La oss ta en prat
Ta kontakt for en uforpliktende prat. Løvetann har driftet kantiner for bedrifter med mellom 50 til 3000 ansatte i Oslo og omegn siden 1995. Fyll ut skjemaet under eller send en e-post direkte til [email protected]